16:23

Det är nästan skrämmande hur fort mina tankar vant sig vid att benämna honom som mitt ex, och hur likgiltigt jag går genom korridorerna som han rondar samma dag. Nästan skrämmande men likväl lugnande: att jag är så mjuk och beslutsam, säker på vad jag gjort och ska göra. Jag har slutbedömning och sen går jag och själv lägger mig på britsen. Lämnar ett smått ironiskt EKG, ett bevis på att mitt hjärta faktiskt pumpade blod innan jag dog, på att det faktiskt fanns något de hade kunnat rädda. Han tyckte att jag skulle ljuga så det är väl det sista jag ger honom (som om jag någonsin gett honom något?) - ska möta psykologens blick och ljuga om allt, inte ge henne orsak att dra för höga växlar. Och till sist kan alla mina problem lösas, jag kan glömma allt det som dragit mig till botten.




namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?