augusti

Med skam och ångest hamnade jag där igen. I osynlig handfängsel och bakom låsta dörrar. Den här gången: ung och full och dum. De vet inte att de står vid en brottsplats, men i hela lägenheten finns det spår; jag säger ingenting, för tänk om det (som alltid) är kvinnan som är skyldig? De vet inte att de lämnar mig vid en brottsplats, men det är inte första gången de struntar i lagen; jag möter deras blickar och berättar hur det är, men tror ni att de lyssnar?
 
Jag får ta konsekvenserna, när jag är ung och full och dum. Ännu en fläck i papprena, blåmärken och en sargad integritet. De säger att det var bra agerat, att det visar på att jag inte vill; kanske är jag ännu lite vassare, men inga tankar har förändrats. Jag upprepar bara att jag ångrar allt. Förlåt, jag ville inte såra någon annan (men det kommer jag alltid göra). Låser min dörr omkring mig, kryper ner under täcket; det ger mig bara en känsla av otrygghet och jag vrider mig om nätterna.
 
Ge mig det som krävs eller låt tiden till sist ta slut.




namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?