gott nytt år osv

Precis i början av förra året skrev jag såhär:
 
Och även om jag ständigt kanske tvivlar på om jag är värd att må bra, värd att få hjälp - så är åtminstone han värd det. Vi är värd det. Snälla söta tvåtusensjutton, bli mitt år. Bli vårt år.
 
Även om tvåtusensjutton, trots allt, inleddes på ett fullkomligt magiskt sätt så insåg jag oförskämt fort att ett nytt år inte förändrar någonting. Det är ironiskt hur jag är lyckligare än jag någonsin har varit och samtidigt har jag aldrig mått så här dåligt. Jag orkar inte med någonting, sömnen börjar fly från mig, kroppen gör ont. Men jag vill inte dö i alla fall. Jag har spenderat så mycket tid på att bygga upp mina murar, på att göra mig själv ointaglig, och för första gången vill jag bara att de ska raseras, vill inget hellre än att han ska tränga igenom kevlaret. Men jag klarar det inte själv. Det här året har potential att fullständigt förändra mitt liv, det kommer krävas så oerhört mycket av mig men jag måste försöka. För ärligt talat, jag orkar inte må såhär länge till.
 
Tvåtusenfuckingsjutton blev inget av det där men jag försöker se det som ett steg på vägen. Jag sträckte ut min hand efter hjälp mer än en gång. Gick på varenda sjukvårdsbesök trots att det inte gav mig någonting. Jag visade honom och mig själv och alla andra min absoluta botten (eller ja, jag hoppas att jag inte kommer lägre än så). Och ärligt talat, att jag skulle bli hel och att vi skulle bli oslagbara på bara ett år är fullkomligt orealistiskt sett till djupet av min issues. Så låt tvåtusenarton bli ännu ett steg i den där resan. Men låt oss snälla se lite resultat i alla fall. 



Dani

<3

2018-01-02 | 14:23:56

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?