en gammal sång får en helt ny text

Pratar med mig själv när jag går längs med hamnen. Säger att alla borde gå och dö, att alla är svin. Jag mår bra men samtidigt skakar jag av ilska & besvikelse. Varför är jag så naiv? Jag trodde jag älskade henne men jag vet inte längre & det spelar ingen roll för allt är slut. 


Grabben håller om mig, jag vill dö exakt precis där i hans armar. Han är allt jag har. 

Vi stalkar varandra, jag undrar om jag på riktigt får honom att tro att jag är helt från vettet, men det är kul och han får mig att le men jag blir rädd. Går det för långt, kommer jag inte kunna bromsa? 

Har knölar i nacken & i mitt speedade huvud blir jag övertygad om att det är SJS att jag är döende att det är cancer. Skriver till grabben, han har sett att jag tar piller vet inte vilka piller men jag frågar vad det är och han säger att jag inte kommer dö att det är lugnt att jag ska fortsätta ta mina piller. Men det kliar på kroppen & jag har huvudvärk & jag tror jag kommer dö. 

Räknar räknar räknar tabletter,  hur många har jag kvar hur många ska jag ta när kan jag få fler. Är livrädd för att bli som honom men jag är redan som honom,  missbrukare. 

Trots att jag är såhär så fungerar jag inte, kan inte prata, det går inte. Äter benso dricker vin minns inte mycket. Pratar kanske mer men inte tillräckligt. Hånglar mest, när kommer han tröttna. Har fula ärr men jag somnar fort, får inte ångest. Vill ju berätta att jag äntligen är lycklig men inte ens det kan jag berätta. Så jag ler & nickar. 

Han svarar inte och jag blir irriterad. Borde inte bry mig det är jag som är elak mot honom. Men jag vill prata med honom vill att han ska tycka om mig hålla om mig men inte begära mer än så. Han svarar inte & det stör mig men om vi ses igen vet jag inte ens om jag kan prata med honom. 

Skolan praktiken dödar mig, det är för mycket jag kommer inte klara det. Vad händer när jag måste läggas in för SJS? När jag dör? Vad händer då, jag måste ju få göra klart den här praktiken. Tar SSRI måste få stanna här för evigt för om jag faller nu så faller jag för hårt jag tror inte jag klarar det vad händer då när han ser mig komma in på akuten skadat mig själv för mycket. Då kan jag inte göra klart praktiken, har inga vänner kvar,  vet inte hur jag ska kunna möta hans blick. Räddräddrädd. 

Och jag är rädd för saker som jag inte ser. Saker som inte finns men som jag kanske kommer se. Rädd för att bli psykotisk, schizofren. Bältas & injiceras. Har aldrig varit rädd men jag är livrädd nu. 





namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?