söndag:

Jag tänkte på att varje gång som jag försöker skriva ett vardagsinlägg så inleder jag med att uttrycka hur oerhört händelselöst och oproduktivt mitt liv är, och att det är himla patetiskt och onyanserat att alltid skriva så. Jag måste liksom, på så många plan, acceptera att min setpoint är jävligt låg och sluta jämföra mig med andra eller med mig själv förut. Klyschigt men sant. Så: jag har gjort rätt mycket i helgen.
 
 
Vädret har fortsatt varit magiskt: soligt och ett par plusgrader, sådär så att en kan promenera utan jacka! Solen lyser in i lägenheten typ hela dagen och just nu är det riktigt härligt men jag anar att sommaren kommer bli jobbig. Till veckan har jag fyra mindre tentor och jag känner mig rätt lugn inför dem, jag gick igenom två gamla tentor igår och ska försöka ta mig igenom de andra två idag. Igår läste jag ut Animal Farm, det tog mig pinsamt länge att ta mig igenom den men jag tyckte faktiskt om den väldigt mycket; den är liksom lättsam och komisk men samtidigt så djupt obehaglig och allvarlig. Jag var på biblioteket i fredags och lånade två böcker och jag hoppas verkligen att den här läspeppen håller i sig! 
 
Annars har jag varit och handlat mat idag. Det blir oftast att jag gör det på söndagar, vilket såklart inte är så mycket av ett medvetet val utan mer beror på att jag skjuter upp det hela veckan men inte vill missa veckans erbjudanden. Affären nära mig är så himla bra, det är billigt trots att det är en liten butik och de har himla bra utbud av typ veganska och utländska produkter. Jag vill verkligen bli bättre på att laga mat från grunden, typ orka baka bröd och syra grönsaker. Jag är i alla fall fett duktig på att koka bönor själv och frysa in. 
 
Igår var jag fett osugen på att träna men jag tog mig till slut iväg till gymmet och passet kändes så himla bra! Även om jag var svag osv så var känslan rätt igenom så bra och jag kände liksom att jag fick hopp om att jag kan komma tillbaka till där jag varit. Jag har fortfarande inte skriva ihop något program men har i alla fall någon slags mental outline för hur jag ska träna, vilket är mer än jag haft tidigare. Ikväll är planen att dra mark och köra lite komplement för ryggen. 
 
Bara för att ha en anledning att fortsätta prokrastinera så kan jag berätta att jag har beställt en ny mobil! Jag lyckades paja min för gott i torsdags, jag har verkligen misshandlat den redan innan men det känns rätt surt ändå, jag tyckte verkligen om den och den funkade ju liksom så det är ju bara en så onödig kostnad. Nåväl. Jag får tillbaka pengar på försäkringen för veterinärkostnaderna till veckan och jag ska försöka spendera en del. Jag har en sån jäkla irrationell ångest över att spendera pengar men jag behöver och vill ha kläder och vååårskor. 
 
Till veckan ska jag (förutom att skriva tentor och gå på stan och försöka baka bröd och läsa skönlitteratur och fortsätta träna) äta palt hos mina föräldrar och jag tycker verkligen att grabben ska bjuda mig på vin till helgen. Jag har inte druckit vin på jättelänge (inte sen jag började på antidepp faktiskt) och han har varit upptagen flera helger i rad. Aa, vi hörs.
 
 



Anonym

Är du vegan? :)

Svar: Nej, tyvärr långt ifrån. Äter allt om jag blir bjuden på det. Jag lagar aldrig rött kött eller fågel själv (men äter nog mer fisk nu än när jag bodde hemma) och försöker minska på mitt användande av ägg och mejeriprodukter (kvarg och vasslepulver är nog det enda jag använder).
nihilisten

2017-03-20 | 13:25:53

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?