muskelruptur

Typ exakt allt är verkligen kaotiskt just nu och jag vet inte alls vart jag ska börja. Vissa saker verkar kanske vara påväg att bli bättre men vissa saker ser så fruktansvärt hopplöst ut. Så jag börjar med kroppen, det kan jag i alla fall sätta ord på.
 
 
Som ni kanske vet eller inte vet så skadade jag min skuldra för lite drygt ett år sedan och det tog alldeles för länge för den att bli bättre. Det är först i början på det här året som jag har känt att jag har kunnat träna relativt obehindrat. Allt är såklart mitt eget fel; när jag skadade mig lyssnade jag inte på (eller snarare förstod inte) min kropp och fortsatte träna, och när jag väl insåg att min rygg var fuckad och jag behövde rehabträna så hade jag alldeles för lite tålamod. Nåja. I fredags lyckades jag riva upp allt riktigt ordentligt när skulle dra mark. Det var såklart mitt eget fel igen; hade inte värmt upp tillräckligt och trots att jag hade lite känningar så fortsatte jag öka vikterna. Jag hade riktigt jävla brutalt ont, jag grät när jag skulle ta på mig byxorna eller resa mig ur sängen på morgonen, och såhär nästan en vecka senare knaprar jag fortfarande diklofenak och paracetamol. (Trycker tolv tabletter om dagen totalt just nu haha, känner mig som en junkie eller en tant).
 
Varje vettig människa skulle såklart fatta att det är dags att söka vård, ta hjälp av en fysioterapeut och se till att rehaben blir bra den här gången. Men jag är inte vettig någonstans så jag har inte ens frågat min läkarbf om råd, yolo liksom. Men jag har verkligen läst på nu och ska verkligen ge fan på att det här ska bli bra. Jag har bestämt mig för att sadla om från wannabe-styrkelyftare till kroppsbyggare - inte för att det egentligen ska vara nödvändigt men för att jag tror att jag behöver göra en större förändring av min träning för att inte fastna i samma fällor igen. Så jag har skrivit ihop ett träningsprogram som jag ska följa jättestrikt och jag är faktiskt fett peppad - men så länge jag har ont i skuldran får jag bara träna isolerande benövningar. Jag hoppas att jag kan gå av smärtstillande efter helgen och då börja med rehabövningar. Jag kan inte ens börja löpträna just nu, för det gör ont när jag andas djupt så det suger också.
 
Vi får se, jag kanske kommer skriva mer om träningen för accountability men annars så har jag börjat uppdatera min instagram med matbilder igen. Så följ Stendamm, det är fett mycket grötbilder. .
 




namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?