&

Det börjar bli vinter, gräset glittrar i takt med mina hjärtslag. Jag darrar och jag tappar alla tankar i golvet, de spricker rinner ut dunstar bort, jag skapar nya. Mitt hår är tovigt och läpparna är torra, känner smaken av jord och av honom eller orden. Ögonen är tomma och natten är stjärnklar, jag läser stjärnorna, vi är guld. Allt handlar om guld om smaken av metall om kylan kylan kylan och jag glittrar inte är bara nyanser i oktobernatten. Jag fryser fastän jag brinner, känner han rökdoften ser han askan hör han sprakandet. Dör och dör och dör. Pendlar faller flyter ryser. Undrar vilken färg mitt blod har är det samma som ögonen är det samma som haven. Hjärtat slår och slår och slår men jag står stilla bara skakar på en ändhållplats och jorden är så mörk kall hård hur kan jag krypa ner i den. Jag lever för första gången femte gången och jag svär att verkligheten är en illusion, varenda bild ni ser är vakuum. Fuktar läpparna och sveper halsduken tätare när alla lögner rasar från höghusen. En trött viskning är allt som hörs, inte ens löven ekar, organen krampar och jag håller för hårt om hans nacke. 
Vi är falska och du måste ha tålamod, vi var fåfänga och du måste kunna le. Jag litar på honom mer än på mitt egna psyke men det är en dålig skala. Temperaturen faller av gamla sorger och nya system kan inte stoppa det, vi har bara en väg att gå nu när inte ens döden är en tröst. Marken spricker och djuret är den första som rasar, ner i avgrunden och vanvettet, men hon landar mjukt mot enris och nyponbuskar. Hade aldrig tid att säga förlåt, hade fullt upp med att gråta över det som aldrig var ett problem. Vågorna slår. Min vän höll min hand och frågade: är det domedagen? Jagad log jag som jag alltid ler, hade redan förstått alla mekanismer, listat ut alla svar, men jag gav henne inte någon förklaring. Innan vintern dragit in på riktigt över kusten så skriver dom om politiken. Alla flyr från sprickan i marken genom husen under haven. Männen sträcker ut sina händer, de huggs av, stumpar av kött och ben och pengarna regnar som höstlöven. Makten de haft över allt som andats togs ifrån dem när de valde att svara med våld på hennes krav. Den mjuka pälsen ställer sig upp, tänderna blottas och svetten säger mig att hon är sjuk. Vi hade dagar kvar. Jag spänner musklerna och vrider orden ur deras händer, krossar allt som svider. Luften fylls av nervgas och larmet går bryter tystnaden och tomheten. Sanden smälter. Ingen hör ljudet av ben som krossas under kängor, ingen ser hur silvret forsar längs gatorna. Minnena av rosor mot en blekgrå vägg hänger kvar, en hägring och en skakning, träden har växt sig höga mörka och deras grenar skrapar mot fönstrena. Vi fyller champagneglasen. Hör ljudet av en motorväg. Men vi är långt långt därifrån. Hon kom från ett annat stjärnsystem och hon tog med oss dit, vi stal kometer och läste horoskop, visste att det fanns något bättre. Vintern svor att kväva alla känslor men ingen hade räknat med att det fanns något helt annat. Jag brinner och mina ögon är mörka och ingenting spelar någonsin någon roll. 



J

Inte för att jag känner dig egentligen men det här känns inte som du, det märks att du mår annorlunda. Det kanske inte finns något att göra åt det om du är manisk och det kanske inte ens behövs och det kanske till och med är positivt... men är du manisk så kommer det vända, och desto högre en är desto hårdare brukar en krascha. Och du kanske inte ens är manisk vad vet jag men du har ju själv uttryckt att du misstänker det och oavsett vad det är så är jag ganska säker på att något är fel, jag tror inte din magkänsla ljuger. Förstår om du inte vill eller kan söka vård men jag tror det skulle vara jättebra att kolla upp det. Förlåt om jag är tjatig men blir orolig bara! <3

Vill du skriva med mig? Lämnar min e-post så får du göra vad du vill, men skulle bli jätteglad om du vill skriva :) <3

Svar: Jag blir så rörd av din omtanke!!? <3Du har rätt i att jag borde kolla upp det såklart men det är verkligen ingen fara. Jag har kontroll, jag vet vad jag gör, det är inget extremt alls. Förstår ju att jag inte alltid kommer må så bra som jag gör just nu men det är inte första gången jag faller och jag svär att jag inte kommer göra något dumt, det är lugnt.
Men tack du!
nihilisten

2016-10-14 | 15:38:56
Rebecca

Hon kom från ett annat stjärnsystem och hon tog med oss dit, vi stal kometer och läste horoskop

du skriver så vackert becka men allt är kaos.

2016-10-18 | 16:50:24
http://www.rymdstorm.blogg.se

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?