du såg himlen genom bågarna på bron

Jag vill bara att det här året ska ta slut nu. Jag vill inte vara med om helgen. Jag vill inte vara med om jul. Jag vill inte vara med om nyår. Jag vill bara att allt det här ska vara över. Jag vill bara förtränga tvåtusenjävlasexton och gå vidare. Jag vill bara ha ett nytt år och en ny naiv tro på att det kan bli något bra.
 
 
 
Det finns inga ord för hur varenda nerv i kroppen brinner för honom. Han är allt jag vill ha och allt jag behöver och jag vet hur jäkla magiska vi kan bli. Vi är som gjorda för varandra. Men jag börjar förlika mig med att det inte kommer bli vi. Våra vägar korsades för tidigt, jag är för sjuk och han är värd så mycket mer. Det kommer inte dröja länge innan han inser att det inte spelar någon roll hur mycket tid han ger mig. Och det är bättre att jag avslutar det först, visst gör det mindre ont då? 
 
 
 
Mitt huvud är ett jävla mörker just nu. Det senaste veckorna har varit ett helvete och det har bara gått utför. Herrejävlar. Kanske kan det lugna sig efter helgen? När begravning till sist är förbi.



J

Nejnejnej. Du ska inte avsluta det här! Det är inte vad någon av er vill eller behöver. Vännen, du är värd honom. Gud, du är så värd honom! Han vet att du inte mår bra, han förstår att du har det svårt att öppna dig och han vill hålla din hand genom det. Försök vännen, att lita på honom. För han vill ge dig tid.

Jag är rädd att du går sönder om du avslutar detta. För det är inte vad du vill. Du kommer ångra det för alltid.

2016-12-15 | 17:58:11
ajlimullersandvik.blogg.se

Jag ser på kommentaren från J att hen har massa kloka ord åt dig, och den personen verkar känna dig bättre. Det jag önskar dig blir istället att julen swishar förbi obemärkt och att 2017 blir den där riktiga, lyckliga nystarten som du uppenbarligen förtjänar. Med eller utan honom <3 <3

2016-12-20 | 06:49:08
http://ajlimullersandvik.blogg.se/

namn
spara?

e-post


blogg


har du lärt dig att stå vid ditt ord?